Home Nieuw ! Occasies Contact
REVA elektrische auto: the ElectriCity car!
REVA  auto's De REVAi De REVA L-ion Over REVA Nieuws Media
De REVA i, opmrerkelijk veilig!

Sorry: er is geen verdeler meer voor REVA elektrische auto's in België.
 
Klik hier voor het onderhoud van uw REVA...

Veiligheid

De REVA , uitzonderlijk veilig!

Introductie
REVA  auto's
- Milieubescherming
- Veiligheid
- Opties
De REVAi
- Specificaties
De REVA L-ion
- Specificaties
Kopen
- Occasies
Over REVA
- Constructeur
- Contacteer ons
Nieuws
- Nieuw !
Media
- Persbericht
- Persfoto's
   

Publiciteit    
Mooie tweedehands REVAi
Occasie - Goede staat - 3 500€

Meer inlichtingen...

De REVA  heeft bewezen een van de meest veilige wagens op de markt te zijn.

De REVA 's hebben in totaal meer dan 55 Mio km gereden zonder zwaar gekwetsten, daar waar er gemiddeld 1 gewonde zou zijn per 5 Mio km bij peronenauto's en 1 gewonde per 10 Mio Km bij de vierwielers (volgens een studie in het engels - PDF 1MB).

Gezien zijn homologatie als zware vierwieler, is de REVA  niet onderheven aan de veiligheidsnormen van de personenauto's. Toch heeft hij - zelfs zonder airbags- met glans de onafhankelijke ARAI-crashtest tegen 40 km/h doorstaan.

Video van de crashtest uitgevoerd door ARAI
zie de crashtest uitgevoerd aan 40 km/u door ARAI
.

Waarom is de REVA  zo veilig?

  • Al gelden voor de REVA niet dezlfde normen als die van de personenauto's, toch is de REVA  zeer goed ontworpen in het oog op veiligheid: Uitstekende remkracht en wegligging, zeer laag zwaartepunt, frontale en laterale protectiestangen, telescopisch stuurkolom, belangrijke frontale kreukzone, onvervormbare veiligheidskooi…
     
  • Met de REVA wordt vooral in de steden gereden, wat reeds een veiligere omgeving is in vergelijking tot de meeste hoofdwegen. Zijn topsnelheid is amper 80km/u, wat hem bijzonder veilig maakt.
     
  • Hij slaagt de crashtest bij 40 km/u, wat voor een wagen met een maximale snelheid van de 80 km/u opmerkelijk beter is in verhouding met de meeste personenauto's aan 56 km/u waarvan de maximale snelheid boven de 160 km/u is.
     
  • Volgens de hierboven vernoemde studie, veroorzaken de vierwielers tot 2 maal minder ongevallen met gewonden dan bij personenauto's. De REVA  is uitdrukkelijk veiliger dan de andere vierwielers want:
     
    • In tegenstelling met de lichte vierwielers waarvoor geen rijbewijs vereist wordt, hij niet bestuurd mag worden door personen waarvan het rijbewijs werd ingetrokken.
    • De meeste andere zware vierwielers zijn de zgn.Quads, deze zijn extreem snel en bieden totaal geen bescherming bijzonder gevaarlijker!
    • Zoals hierboven omschreven, is de REVA beter ontwikkeld op niveau van veiligheid dan de vele andere vierwielers.

Door zijn beperkte snelheid en zijn voornamelijk stadsgebruik, is de REVA  opmerkelijk veilig.
Bewijs: 55 Mio km gereden zonder zwaar gewonden…

Concepten van gevaar en veiligheid

 Wij moeten de termen gevaar en veiligheid niet verwarren:

  • Het gevaar, is het geheel van intrinsieke eigenschappen van een product die een ongeval zouden kunnen veroorzaken.
    Voorbeeld: Strychnine is een dodelijk gif, zelf bij een zeer geringe dosis. Alcohol is gevaarlijk bij een sterke dosis.
    Strychnine is dus veel gevaarlijker dan alcohol.
     
  • De veiligheid van een product, is de hoeveelheid ongelukken dat het veroorzaakt door zijn gebruik.
    Voorbeeld: Strychnine is in de handel niet verkrijgbaar, het veroorzaakt virtueel geen ongelukken.
    Echter, Alcohol doodt honderdduizend mensen per jaar (cirrose van de lever, verkeersongevallen...).
    Strychnine is dus heel veiliger dan alcohol .

Wij stellen dus vast dat, aangezien zijn gebruik, een zeer gevaarlijk product zoals de Strychnine veiliger is dan een gangbaar product zoals alcohol.

Gevaar en veiligheid van de REVA

Het gevaar van de REVA  is a-priori enigszins hoger dan die van andere auto's.
Maar, aangezien zijn stadsgebruik tegen beperkte snelheid, is hij onderheven aan veel minder zwaar ongevallen dan de andere auto's, welke tegen hoge snelheid rijden op snelwegen.
De REVA  is dus veel veiliger dan meestal andere auto's.

Zouden wij hem, zoals de andere auto's, op snelwegen gebruiken aan meer dan 120km/u, zou hij minder veilig zijn.
Maar dit is niet het geval!

Ten slotte, laten wij ons voorstellen dat wij aan 1000 personen voor hun trajecten in de stad, een sportwagen (uitgerust met airbags en gecrashtest) zouden toevertrouwen en een REVA  aan 1000 anderen. Denkt u ook niet dat er veel meer zware ongevallen zullen gebeuren met de sportwagens?

☺ ☺ ☺ 

Copyright @ 2008 Green Mobil GREEN MOBIL NV is nu in vereffening Revisie: 26.03.2013